What is linkedin ghostwriting?

4/12/24
|
Reading time: 3 minutes
Tags:
LinkedIn

Waarom Ghostwriting op LinkedIn?

Er zijn verschillende redenen waarom iemand ervoor zou kiezen om een ghostwriter in te huren voor LinkedIn. Hier zijn enkele van de belangrijkste redenen:

Tijdbesparing

Het creëren van geweldige inhoud kost tijd, vooral als het gaat om het schrijven van artikelen. Door een ghostwriter in te huren, kun je de tijd die anders besteden. Daarnaast is schrijven een vak apart en niet voor iedereen weggelegd. Meeste personen zitten al snel tegen een writer’s block aan.

Expertise

Niet iedereen is comfortabel met het schrijven van inhoud of heeft de expertise om effectief te communiceren met hun doelgroep. Door een ghostwriter in te huren, kunnen individuen en bedrijven de expertise krijgen die nodig is om hun boodschap effectief over te brengen. Door bijvoorbeeld een kort interview te houden met elkaar.

Vergroting van je online aanwezigheid

Door regelmatig inhoud te publiceren op LinkedIn, kun je online aanwezigheid vergroten, je netwerk en potentiële klanten bereiken. Ghostwriting kan je helpen consistent te blijven met uw publicaties en uw volgers te laten groeien. 

Door het inzetten van persoonlijke profielen op LinkedIn vergroot je daarnaast enorm je bereik. Daarnaast leidt hoogwaardige content leidt tot meer betrokkenheid van volgers, wat resulteert in meer potentiële leads. Wist je dat persoonlijk profielen op LinkedIn 70% meer bereik hebben dan een bedrijfsprofiel?

Hoe Ghostwriting op LinkedIn te gebruiken

Als je hebt besloten om ghostwriting te gebruiken voor LinkedIn, zijn hier enkele stappen die je kunt volgen om aan de slag te gaan:

Stap 1: Zoek de juiste ghostwriting partij of freelancer

Het vinden van de juiste ghostwriter voor jou is een belangrijke stap in het proces. Zoek naar iemand met ervaring in het schrijven van inhoud voor LinkedIn. WYS heeft de nodige ervaring met schrijven van social posts voor verschillende B2B klanten. Denk hierbij aan bedrijven in branches zoals SaaS, softwareontwikkeling op maat, financiële bedrijven en medische wereld.

Stap 2: Bespreek je doelen

Voordat je begint met het schrijven van inhoud, is het belangrijk om je doelen en boodschap die je wilt overbrengen te bespreken met een ghostwriter. Zorg ervoor dat je duidelijk bent over je niche en de stem die je wilt gebruiken om ervoor te zorgen dat de inhoud die ze voor je schrijven geschikt is voor jouw doelgroep. Bepaal daarnaast hoe vaak je content wilt plaatsen op je LinkedIn-profiel, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Voor een goed bereik is minimaal één post per week voor een een LinkedIn profiel aan te raden. 

Stap 3: Maak een content kalender

Het maken van een contentkalender kan je helpen om georganiseerd en consistent te blijven in je LinkedIn-content en kan bijdragen aan het vergroten van je online aanwezigheid en betrokkenheid bij je publiek. Om daar samen te komen, is het goed om met een ghostwriter een aantal keer te sparren wat voor onderwerpen je wilt aansnijden. Hierdoor ontstaat er een framework waar een ghostwriter mee uit de voeten kan. 

Zorg ervoor dat je hun werk bekijkt en feedback geeft waar nodig. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de inhoud die ze voor je schrijven je boodschap effectief overbrengt en je online aanwezigheid verbetert.

Stap 4: Plaats de inhoud

Als de inhoud is gemaakt en je er tevreden mee bent, is het tijd om deze te publiceren op LinkedIn. Tegenwoordig kan je je posts op LinkedIn inplannen waardoor je paar maand maar één keer bezig bent met het inplannen van content. Laat vrienden en familie je posts liken in het eerste uur. Het eerst uur is namelijk erg belangrijk qua engagement voor een groot bereik.

Tips voor Ghostwriting op LinkedIn

Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat je ghostwriting-inspanningen op LinkedIn effectief zijn:

Wees consistent

Publiceer regelmatig inhoud op LinkedIn om je online aanwezigheid te vergroten. Zorg ervoor dat de inhoud consistent is met je stem en niche. Zorg ervoor dat je dit van tevoren met de ghostwriter hebt doorgenomen. Maak desnoods een handboek voor termen die je vaak gebruikt of specifieke woorden die absoluut niet wilt gebruiken. Op LinkedIn is consistentie key, het kan daardoor ook enige periode duren voor je content gaat renderen.

Maak een contentkalender

Het gebruik van een contentkalender kan zorgen dat je gezamenlijk weet waar je aan toe bent. Daarnaast biedt het ook de ruimte voor de ghostwriter om te inschatten hoe lang deze persoon bezig is met het schrijven. Hierdoor weet je van tevoren hoeveel kosten aan het schrijven verbonden zitten.

Houd controle over de inhoud

Hoewel je een ghostwriter hebt ingehuurd om inhoud voor je te schrijven, is het belangrijk om de controle te behouden over de inhoud die wordt gepubliceerd. Zorg ervoor dat je de inhoud bekijkt en feedback geeft waar nodig om ervoor te zorgen dat deze effectief je boodschap overbrengt.

Veelgestelde vragen over LinkedIn ghostwriting

V: Is LinkedIn ghostwriting ethisch verantwoord?

A: Ja, zolang de inhoud niet geplagieerd is en de ghostwriter transparant is over zijn rol.

V: Heeft LinkedIn ghostwriting invloed op mijn authenticiteit?

A: Niet noodzakelijk. Ghostwriters werken nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat de inhoud hun stem en stijl weerspiegelt.

V: Kan ik een ghostwriter inhuren voor mijn persoonlijke LinkedIn-profiel?

A: Ja, ghostwriting is niet beperkt tot bedrijven en kan ook door individuen worden gebruikt. Juist content voor persoonlijke profielen werken beter. 

V: Hoeveel kost LinkedIn ghostwriting?

A: De kosten beginnen vanaf 600 euro per maand voor twee persoonlijke profielen voor een post per week. 

 

Conclusie

Ghostwriting op LinkedIn kan een effectieve manier zijn om je online aanwezigheid te vergroten en je boodschap effectief over te brengen. Door de juiste ghostwriter te vinden en samen te werken om effectieve inhoud te creëren, kun je je online reputatie verbeteren en je netwerk uitbreiden. Wees eerlijk en consistent bij het gebruik van ghostwriting en zorg ervoor dat je de controle behoudt over de inhoud die wordt gepubliceerd.

Meer blogs

Reading time: 3 minutes

What is linkedin ghostwriting?

Ontdek de details van LinkedIn ghostwriting en hoe het je kan helpen om je online reputatie en personal branding te verbeteren.

Reading time: 3 minutes

Wyze woorden the podcast - Episode 1: Who is WYS?

De podcast is dan nu echt van start. Bekijk 'm op YouTube of luister op Spotify!

Reading time: 7 minutes

What is B2B influencer marketing?

B2B influencer marketing is nog niet breed geaccepteerd en onbekendheid blijft op vele vlakken bestaan.

Reading time: 3 minutes

Why personal posts get more likes and comments than business posts.

Meer likes, reacties en betrokkenheid genereren met persoonlijke posts.

Reading time: 8 minutes

Benefits of a B2B podcast

Starting a B2B podcast provides a consistent way to deliver content. Curious about the benefits?

Reading time: 3 minutes

Why the 'Dark Funnel' plays a crucial role in digital marketing.

Because many of these touchpoints are not tracked or measured by CRM systems, companies tend to overlook them.

Reading time: 6 minutes

Trends within Meta for B2B in 2023

Recently, we had the pleasure of recording an episode of "Wyze Woorden" with Pepijn Hufen.

Reading time: 4 minutes

Podcast strategies for success in the B2B world with the podcast guru

Reading time: 6 minutes

Becoming the go-to expert in your field through thought leadership.

Thought leadership is about sharing knowledge and insights that help others grow and learn.

Reading time: 5 minutes

Organic marketing for B2B with Daniël Kuipers

Reading time: 6 minutes

Organic growth on LinkedIn with Mikula from the Ghostwriting Agency

Reading time: 5 minutes

Discover the power of B2B influencers in B2B marketing

Reading time: 3 minutes

The 5 best B2B marketing podcasts of the moment

Learn more about the most informative and entertaining B2B marketing podcasts of the moment and discover how they can help you improve your marketing skills.

Reading time: 6 minutes

LinkedIn Thought Leadership Ads for B2B Marketing

One of the most recent developments that many marketers have yet to fully explore is LinkedIn's Thought Leadership Ads.

Reading time: 4 minutes

LinkedIn posting: how a single post generated over 250 leads with Mikula Ristic

Reading time: 4 minutes

Increase your authority and reach as a LinkedIn expert.

Showcase your expertise and earn the trust of your target audience.

Reading time: 5 minutes

Can marketing save the world? With Roos van Duijnhoven

Reading time: 4 minutes

How do you launch a powerful B2B proposition within 4 weeks?

Reading time: 4 minutes

How to organize your marketing activities?

How to build a successful blog: 3 essential pillars

Reading time: 4 minutes

The big marketing picture with Christ Coolen

Reading time: 10 minutes

How to boost your B2B marketing and sales productivity: 3 strategies

Bain & Co has discovered that productivity leaders systematically address three areas over a period of years.

Reading time: 10 minutes

Digitalizing customer journeys in B2B markets

Digitalizing customer journeys in B2B markets. What is scientifically known about this?

Reading time: 4 minutes

The importance of distinguishing between concrete and latent needs

Reading time: 4 minutes

The importance of a no-brainer offer in B2B marketing

Reading time: 5 minutes

The importance of B2B influencer marketing.

Learn why B2B influencer marketing is crucial for your business and how to get started.

Reading time: 4 minutes

The future of content and SEO for B2B companies: authentic, multimedia, and personalized.

Reading time: 5 minutes

The shift in B2B marketing and websites: a new era for marketers and designers.

Reading time: 4 minutes

The Rockefeller Habits: A guide to business success in B2B marketing.

Reading time: 5 minutes

The power of the content framework: smart marketing for B2B companies.

Recently, the consultants from WYS, Anne Jan and David, recorded a podcast in which they delved into the content framework.

Reading time: 5 minutes

B2B marketing plan for success in business services.

The intensity of the sales cycle reflects the care customers give to each decision, with reputation and reliability as their compass.

Reading time: 6 minutes

The power of repetition in B2B marketing: a deep dive into remarketing.

Remarketing is re-engaging people who have previously interacted with your brand or company, regardless of the channel.

Nieuwsgierig naar onze aanpak?