Aflevering 35

De psychologie van keuzes 'Regulatory Focus Theory' met Roos van Duijnhoven

13/8/2024
|
15 minuten

Over deze aflevering

sprekers:
Maarten van Willigen

Onze gast, Roos van Duijnhoven, gedragswetenschapper en expert op het gebied van gedragsverandering, deelt haar inzichten en praktijkvoorbeelden.Wat je kunt verwachten:Een beknopte uitleg van de Regulatory Focus Theory en hoe deze ons begrip van consumentengedrag kan beïnvloeden.De belangrijkste verschillen tussen promotiefocus en preventiefocus bij consumenten.Hoe promotie- en preventiefocus de waardering van productkenmerken zoals comfort en veiligheid beïnvloeden.Voorbeelden van bedrijven die deze theorie effectief hebben toegepast in hun marketingstrategieën.Hoe marketeers de kennis van iemands focus kunnen benutten bij het ontwerpen van effectieve advertentieteksten en visuele content.Een casestudy uit Roos van Duijnhovens eigen werk, inclusief de behaalde resultaten.De uitdagingen bij het toepassen van de Regulatory Focus Theory in de praktijk en praktische tips om deze te overwinnen.Luister mee en ontdek hoe je met behulp van de Regulatory Focus Theory je marketinginspanningen kunt verbeteren en beter kunt inspelen op de behoeften en motivaties van je doelgroep.

Beeld erbij? Geen probleem.

Luister ook onze andere afleveringen

27 minuten

Marketingpsychologie 'verkopen met emotie' met Christ Coolen

Ontdek vernuftige, subtiele, kosteneffectieve en soms bijna onzichtbare marketingtrucs in onze nieuwste aflevering.

25 minuten

Content creatie binnen de B2B met Bouke Vlierhuis

In deze aflevering van Wyze Woorden deelt Bouke Vlierhuis, B2B content specialist zijn ervaringen als B2B content expert.

19 minuten

LinkedIn posting: hoe één post 250+ leads opleverde met Mikula Ristic

Ontdek hoe één enkele LinkedIn post meer dan 250 leads opleverde.

23 minuten

Organische Marketing voor de B2B met Daniël Kuipers

Met Daniël bespreken we de verschillende aspecten van SEO voor de B2B. Maar ook hoe verschilt het van B2C en wat kan SEO opleveren voor bedrijven die actief zijn op het B2B speelveld?

21 minuten

Kan marketing de wereld redden? Met Roos van Duijnhoven

In deze speciale aflevering duiken we in de fascinerende kruising van marketing en gedragswetenschap met onze gast, Roos, een gedragswetenschapper en medeoprichter van Nuance Behavior.

27 minuten

Het Grote Marketing Plaatje met Christ Coolen

Christ staat bekend om zijn heldere uitleg over marketingpsychologie en heeft een indrukwekkende nieuwsbrief met 4631 volgers op LinkedIn.

32 min

Organisch groeien op LinkedIn met Mikula van de Ghostwriting Agency

Steeds meer B2B bedrijven gaan geloven in Linkedin maar zetten het op de verkeerde manier in.

11 minuten

De toekomst van zoekmachine marketing voor B2B bedrijven volgens Gartner

Gartner heeft in een nieuw onderzoek aangegeven dat de zoekvolumes van traditionele zoekmachines in de komende 1,5 jaar met 25% zullen afnemen.

16 minuten

Hoe lanceer je binnen 4 weken een ijzersterke propositie binnen de B2B?

Hoe zet je nou als marketeer of als founder een nieuwe propositie in de markt binnen 4 weken, waar je ook nog is gedegen resultaten mee gaat behalen?

20 minuten

Hoe je marketing werkzaamheden organiseren?

Als marketeer of founder heb je altijd 1001 en dingen doe je mogelijk nog zou kunnen doen

16 minuten

B2B Influencers binnen de B2B marketing

B2B Influencers, influencers voor een professionele en zakelijke doelgroep.

15 minuten

B2B marketing plan voor succes in de Zakelijke Dienstverlening

Leer over de uitdagingen van het onderscheiden in een markt waar tastbare producten ontbreken en de dienstverlening niet direct zichtbaar is.

11 minuten

De Kracht van een No-Brainer Aanbod in B2B Marketing

Ontdek hoe je met een weloverwogen no-brainer aanbod niet alleen de drempel voor nieuwe klanten verlaagt maar ook een sterke basis legt voor langdurige relaties.

19 minuten

B2B content marketing en een strategische aanpak

Door de digitalisering is de buyer journey steeds meer online verplaatst.

11 minuten

Rockefeller Habits in B2B Marketing

Vandaag pakken Maarten en David de Rockefeller Habits aan en hoe je deze kunt inzetten in B2B marketing.

18 minuten

De ideale B2B sales pijplijn

Het inregelen van een ideale pijplijn met droomklanten is een belangrijk aspect van B2B-marketing.

16 minuten

Hoe maak je een podcast concept?

In deze aflevering te gast Frederik Middelhoff, eigenaar van Podcast concept bureau: Podcastguru.

21 minuten

B2B Marketing trends in 2024

David en Maarten van WYS bespreken in de podcast vijf specifieke trends die de wereld van B2B marketing in 2024 zullen veranderen.

12 minuten

Podcast strategie voor B2B met de Podcastguru

In deze aflevering te gast Frederik Middelhoff, eigenaar van Podcast concept bureau: Podcastguru.

7 minuten

Concrete en latente zoekvraag binnen de B2B.

Voor je marketing strategie is het belangrijk om een juiste onder verdelen te maken tussen concrete zoekvragen en latente zoekvragen. Hoe verdeel je budget en tijd over deze twee?

17 minuten

Content Marketing met behulp van AI.

Hoe kun je AI inzetten voor je contentmarketing? Wat zijn manieren om de kwaliteit en kwantiteit van de content te verhogen?

16 minuten

Account Based Advertising binnen de B2B.

Online je droomklanten aanspreken? Niet meer wachten totdat de doelgroep naar jou toe gaat? Maar dat ze weten wie je bent? Account Based Marketing is daarvoor de ideale oplossing.

12 minuten

De rol van de website binnen B2B marketing.

Betere online indruk achter laten bij je doelgroep? Je doelgroep moet direct snappen wat je doet en voor wie je het doet. In de nieuwste podcast van Wyze Woorden gaan we dieper in op de rol van jouw website binnen je marketing plan. Wat is er nodig om succes te behalen?

11 minuten

Is leadgeneratie dood binnen de B2B?

Je doelgroep vaker en actiever aanspreken? Dat kan met leadgeneratie maar werkt leadgeneratie nog wel anno 2024?In de nieuwste podcast van Wyze Woorden gaan we dieper in op de mogelijkheden met remarketing. Hoe past dit in je marketing strategie en wat zijn de mogelijkheden op de verschillende kanalen?

13 minuten

Remarketing binnen de B2B

Steeds weer in beeld zijn bij je doelgroep? Dat doe je met de kracht van remarketing.In de nieuwste podcast van Wyze Woorden gaan we dieper in op de mogelijkheden met remarketing.

12 minuten

Product Market Fit met KeyWi (Start-up)

Het starten van een SaaS bedrijf is een ware rollercoaster. Niemand meer dan Sam van Houten kan dat beamen. Hij startte KeyWI, een tool voor keyword analyse en content briefings.

12 minuten

Meta Ads voor KeyWi (SaaS)

In de vorige aflevering spraken we Sam van Houten over de juiste product-market fit voor SaaS. In deze aflevering bespreken we de juiste channel fit specifiek voor KeyWI. Je raadt het nooit, maar Meta was het aangewezen platform.

Luistertijd: 14 minuten

Best practices Meta voor B2B

In deze aflevering een aantal concrete stappen die je kan nemen met het beginnen van Meta ads voor je B2B bedrijf.

Luistertijd: 13 minuten

Trends binnen Mèta voor B2B

Mèta voor B2B? Veel mensen zien de toegevoegde waarde er niet van in. Wij wel!

Luistertijd: 11 minuten

B2B Content Framework

Op zoek naar een manier om kosteneffectief en tijd efficiënt content te maken? Wij stellen aan je voor: het b2b content framework.

Luistertijd: 13 minuten

LinkedIn Thought Leader Ads

LinkedIn Thought Leader Ads, de nieuwe manier van adverteren.

Luistertijd: 12 minuten

Wie is Anne-Jan? Co-Founder van WYS

Wie o wie is Anne-Jan? Wat heeft hij gedaan na zijn studie en waarom is hij WYS gestart?

Luistertijd: 11 minuten

Wie is David? Co-Founder van WYS

In deze aflevering: wie is David? En waarom zijn we WYS begonnen? We hebben een specifieke kijk op b2b marketing en deze delen we dan ook graag met je.

Luistertijd: 11 minuten

Wie is Maarten? Co-Founder van WYS

In deze aflevering: wie is Maarten? En waarom zijn we WYS begonnen? We hebben een specifieke kijk op b2b marketing en deze delen we dan ook graag met je.

Luistertijd: 12 minuten

Wie is WYS? Co-Founder van WYS

In deze aflevering: wie is WYS? En waarom zijn we WYS begonnen? We hebben een specifieke kijk op b2b marketing en deze delen we dan ook graag met je.