De psychologie van keuzes 'Regulatory Focus Theory' met Roos van Duijnhoven
Over deze aflevering
Onze gast, Roos van Duijnhoven, gedragswetenschapper en expert op het gebied van gedragsverandering, deelt haar inzichten en praktijkvoorbeelden.Wat je kunt verwachten:Een beknopte uitleg van de Regulatory Focus Theory en hoe deze ons begrip van consumentengedrag kan beïnvloeden.De belangrijkste verschillen tussen promotiefocus en preventiefocus bij consumenten.Hoe promotie- en preventiefocus de waardering van productkenmerken zoals comfort en veiligheid beïnvloeden.Voorbeelden van bedrijven die deze theorie effectief hebben toegepast in hun marketingstrategieën.Hoe marketeers de kennis van iemands focus kunnen benutten bij het ontwerpen van effectieve advertentieteksten en visuele content.Een casestudy uit Roos van Duijnhovens eigen werk, inclusief de behaalde resultaten.De uitdagingen bij het toepassen van de Regulatory Focus Theory in de praktijk en praktische tips om deze te overwinnen.Luister mee en ontdek hoe je met behulp van de Regulatory Focus Theory je marketinginspanningen kunt verbeteren en beter kunt inspelen op de behoeften en motivaties van je doelgroep.
Beeld erbij? Geen probleem.
Luister ook onze andere afleveringen
De rol van de website binnen B2B marketing.
Betere online indruk achter laten bij je doelgroep? Je doelgroep moet direct snappen wat je doet en voor wie je het doet. In de nieuwste podcast van Wyze Woorden gaan we dieper in op de rol van jouw website binnen je marketing plan. Wat is er nodig om succes te behalen?
Is leadgeneratie dood binnen de B2B?
Je doelgroep vaker en actiever aanspreken? Dat kan met leadgeneratie maar werkt leadgeneratie nog wel anno 2024?In de nieuwste podcast van Wyze Woorden gaan we dieper in op de mogelijkheden met remarketing. Hoe past dit in je marketing strategie en wat zijn de mogelijkheden op de verschillende kanalen?